måndag 8 mars 2010

Igår kom ju somsagt Ericas familj hit, vi åt middag och sedan tog jag och erica gammel skotern ner på byn för att hya film och köpa lite svull! Vi hyrde allt för min syster och saw 6! Vi hann bara med att se på Allt för min syster innan det blev för sent. Seriöst, fasiken vilken bra film.

Handlade om en familj som fått reda på att deras dotter har fått leukemi (cancer) när hon bara var runtr 4-5 år. Doktorn dom hade föreslog något han egentligen inte fick, olagligt, han föreslog att dom skulle skaffa ett till barn som kunde vara donator till deras sjuka barn. Ett skräddarsytt barn. Filmen hadlar om hur dotter dom födde för att rädda den cancer drabbade, hennes historia om att hon inte längre vill hjälpa sin syster. Men mamman i familjen gör verkligen allt för att hon med cancern ska överleva. Tillslut går hon till en advokat och vill ha hjälp med att inte längre vela hjälpa sin syster, för ingen kan ju tvinga henne till det. Samtidigt på sjukhuset blir hon bara sämre och sämre och mamman bryter ihop totalt, hon har inte länge kvar att leva........

Ni måste bara se filmen för slutet är det allra bästa, när dom hamnar i rätten osv. Kan ju inte avslöja det :( Man bara grät och grät för den var så himla sorglig.
När jag såg den filmen så kände jag, vilken jävla tur man har som inte har någon som är så där sjuk i sin närhet. Att mina bröder och jag inte har någon sjukdom, att mina föräldrar är friska och min mormor & morfar & farfar är friska, dock är min  farmor lite sjuk och bor på hem, hon har blivit dement och kommer nog förmodligen snart att glömma oss, tråkigt men man får acceptera läget. Tycker vi borde uppskatta livet mer faktiskt, konstigt att man inte gör det. Tror inte man fattar att man har det så bra för ens det är borta!


 


Nej nu till något postivare. Idag vet ja inte riktigt vad som står på schemat, men Johanbabe kommer i alla fall hir ikväll!! :) Tror vi ska bowla och så men familjerna medans johan för sitta och kika på stackarn..
Skriver senare !

Kommentarer
Marie säger:

Va hände med din Johan? brutit nåt? lät läskigt

2010-03-08 | 16:50:53
eve säger:

han ska till läkaren här i sverige nu idag så han ska kolla om han kanske har en spricka i svanskotan ! :(

2010-03-10 | 13:18:56
Diana säger:

Fan va Erica är lik Cameron Diaz. De har jag sagt sen hon va liten. Bilden högst upp är ju Erica om x antal år!!

2010-03-18 | 22:12:07
Bloggadress: http://dianachaaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback